כל האמת על הכורכום

לאחרונה יוצא לשמוע המון על סגולותיהם הרפואיות של הכורכום והכורכומין,חלק מהשמועות משוחחות על כורכום למניעה וטיפול של דלקות,ריפוי מסרטן,ריפוי אלצהיימר וגם פתירת בעיות עיכול,עם כל כך הרבה סגולות לא פלא שבשנת 2014 הניבו מכירת תוספי הכורכומין יותר מ 20 מיליון דולר רק בארה"ב….

אך מה שנותר לנו לשאול זה אם יש כל כך הרבה משתמשים ולכורכום כל כך הרבה סגולות איך עדיין יש המון חולים ?

על מנת לענות על שאלות אלו בואו נבין קודם מהם הכורכום והכורכומין…
הכורכום אותו כולנו מכירים מופק משורשו של צמח בשם כורכומה ארוכה, צמח זה מזכיר מאוד את משפחת הזנגביל ופורח בעיקר בסתיו.
הכורכומין הינו החומר הפעיל הנמצא בתוך הכורכום ומחקרים מצאו כי לכורכומין תכונות אנטי דלקתיות, הוא נוגד סרטן ויש בו חומרים נוגדי חמצון אך הראיות שתמכו בתאוריה זו היו מעטות עקב מעט מאוד מחקרים שבוצעו בתחום בטח שבטח על בני אדם!!
לאחרונה פורסם בכתב העת של מכון דוידסון מחקר אשר יצא במכון ויצמן כי הכורכום כלל לא יעיל!!
לפי המחקר של מכון ויצמן בתוך הכורכום קיים רק 5% כורכומין, הכורכומין אשר נחשב כחומר מאוד פעיל משבש המון בדיקות מעבדה ובמחקרים שיצאו נמצא כי כלל אינו נספג בדם והיעילות הטיפולית שלו נמוכה מאוד.

מחקרים אכן הצביעו כי יש שיפור בעת לקיחת הכורכום אך אין וודאות שאכן הכורכום מסייע או חומרים אחרים אשר מצוים בתבליות הכורכום, כמו כן מאחר ומחקרים אלו בוצעו על בעלי חיים ומדובר בחיות ביולוגיות שונות מהאדם אין וודאיות כי אכן הכורכום מסייע לטיפול.
אז למה ישנם אנשים שכורכום עזר להם? לבעיות מעיים וכליות נכון לכשיו מבוצעים מחקרים לראות האם הכורכום כן מסייע, כמו כן תמיד יש אפקת הנקרא פלאצבו לכן אם נטלתם כורכום והוא סייע לכם למגוון בעיות אתם תמיד יכולים להמשיך ליטול אותו ללא בעיה מאחר והוא אינו מזיק.

לסיכום לפי מחקרים שיצאו היום הכורכום הינה תרופת הפלא שלא הייתה.

לקריאת הכתבה של מכון דוידסון >>
לקריאת מחקרים קלינים על כורכום >>